- Głośniki
- 7 lutego 2022
Wybór najlepszych budżetowych monitorów studyjnych
Equipboard to baza danych muzyków, kompozytorów i producentów, zawierająca instrumenty i techniki wykorzystywane do tworzenia muzyki. Najlepsze monitory budżetowe w zależności od zasobów:
Yamaha HS5
Rozmiar głośnika niskotonowego: 5"
Zakres częstotliwości: 54 Hz - 30 kHz
Moc całkowita: 70 Watt
HS5 jest najmniejszą opcją w gamie, ale jest zauważalnie wyższy w swojej "klasie wagowej". Z tyłu urządzenia znajdują się złącza XLR, jack 6,3 mm, regulator głośności, a także pokrętła ROOM CONTROL do kompensacji nadmiernego basu, gdy urządzenie znajduje się blisko ściany oraz High Trim, pozwalający na zwiększenie lub zmniejszenie o 2dB przy 2kHz.
Yamaha HS5 jest genialna, ponieważ ma najbardziej płaski pejzaż dźwiękowy ze wszystkich. Czy chcesz mieć uczciwą parę monitorów? To jest twój wybór.
HS5 wyróżnia się krystalicznie czystymi średnimi częstotliwościami, a jakość wykonania jest znakomita. Możesz zacząć od nich, a dzięki temu, jak bardzo są wyraziste, jasne i szczerze mówiąc szczere, jakość twoich miksów tylko się poprawi. Jeśli stwierdzisz, że ten poziom nie jest już dla Ciebie wystarczający, po prostu dodaj subwoofer Yamaha HS8S.
JBL 305P MKII.
Rozmiar głośnika niskotonowego: 5"
Zakres częstotliwości: 43Hz - 24kHz
Moc całkowita: 82W
JBL 305PMKII bierze wszystko to, co czyniło pierwszą generację modelu wspaniałym i ulepsza to. JBL wykorzystał niektóre z najlepszych cech swoich flagowych monitorów M2 (mówimy o monitorach za 20.000$) i zapakował je do modelu 305PMKII. Image Control Waveguide to technologia, która pozwala cieszyć się dźwiękiem niezależnie od pozycji słuchacza w pomieszczeniu. Brzmi to fantastycznie, ale działa!
Model 305PMKII wyposażono w 1" głośnik wysokotonowy i 5" głośnik niskotonowy. Na tylnym panelu znajdują się gniazda XLR, 6,3 mm, regulacja głośności i EQ.
Jak więc brzmią? Jednym słowem, niesamowite... przynajmniej za tę cenę. Jakość i wierność dźwięku jest na bardzo wysokim poziomie. Bas jest zaskakująco dobry jak na 5-calowy głośnik niskotonowy, nieco bardziej "obecny" i liniowy niż z Yamahy HS5.
KRK RP5G3.
Rozmiar głośnika niskotonowego: 5"
Zakres częstotliwości: 45Hz - 35kHz
Moc całkowita: 50W
Ulubiony przez wielu, ma jednak bardzo specyficzne brzmienie. Bardziej V-kształtna charakterystyka sprawia, że monitory te nie są wystarczająco "płaskie", aby poradzić sobie z dźwiękiem. Może to zwiększyć złożoność profesjonalnej pracy z dźwiękiem lub, odwrotnie, być zaletą, jeśli chcesz uzyskać bardziej "muzykalny", upiększony dźwięk.
Złącza to standardowe zbalansowane XLR i jack 6,3 mm, niezbalansowane wejście RCA, pokrętło głośności, regulacja poziomu HF z 4 ustawieniami (-2dB do + 1dB) oraz regulacja poziomu LF, również z 4 ustawieniami (-2dB do + 2dB).
PreSonus Eris E5
Rozmiar głośnika niskotonowego: 5,25"
Pasmo przenoszenia HF
: 53Hz - 22kHz
Moc całkowita: 80W
Jako najtańsze monitory studyjne w naszym zestawieniu, łatwo jest określić je jako "budżetowe" i pójść dalej... ale ten zestaw wie, jak zaskoczyć. Absolutnie oszałamiający wygląd, łatwa konfiguracja dla początkujących i bardzo dobra jakość dźwięku sprawiają, że dostajesz o wiele więcej niż płacisz. Trudno uwierzyć, że są warci tego, co robią.
Przejdź do funkcji. 5,25" głośnik niskotonowy, 1" głośnik wysokotonowy. Na tylnej ściance monitora znajdziesz sporo regulacji do dostrajania dźwięku. To właśnie w tym miejscu PreSonus Eris E5 zabija konkurencję. Nie tylko otrzymujesz więcej regulacji niż można by się spodziewać w tym przedziale cenowym, ale są one również bardzo przyjazne dla początkujących i sprawiają, że strojenie jest perfekcyjne w Twoim niedoskonałym pokoju. Jeśli chodzi o wejścia, do wyboru mamy RCA, zbalansowane 6,3 mm i XLR. Pierwszym ustawieniem jest Input Gain, a następnie ustawienia od -6dB do +6dB dla tonów średnich i wysokich. Przełącznik Acoustic Space jest wspaniały. Nie znaczy to, że inne monitory nie mają tego ustawienia, ale PreSonus ułatwia korzystanie z niego! A jaka jest jakość dźwięku? Cóż, gdyby nie był płaski, precyzyjny i nadawał się do produkcji i miksowania muzyki, nie byłoby go na tej liście! Niskie tony są zadowalające, średnica jest wyraźna i realna, a góra dość szczegółowa.
Mackie CR5BT.
Wielkość
głośnikaniskotonowego: 5" Pasmo przenoszenia:
60Hz - 20kHz (-3dB), 50Hz - 20kHz (-10dB)
Moc całkowita: 50W
Mackie to zaufana marka w świecie profesjonalnego audio, więc po licznych rekomendacjach na forach model ten został przetestowany i trafił na tę listę.
Z przodu znajduje się przycisk włączania zasilania/regulacji głośności, co chciałbym widzieć we wszystkich monitorach (zwykle trzeba kombinować z tylnym panelem). Ten sam głośnik posiada również gniazdo słuchawkowe i wejście AUX, co może być przydatne.
Na tylnym panelu znajdują się wejścia 6,3 mm i RCA (Mackie CR5 jest dostarczany z kablem 3,5 mm do RCA). Z głośnikami tymi można się również połączyć przez Bluetooth, co nie jest "zabójczą cechą" w codziennym użytkowaniu, ale jest bardzo przydatne do szybkiego podłączenia nowego urządzenia. Wszystkie wejścia mogą pracować razem - AUX, wejścia tylne i Bluetooth - żadne nie jest wyciszane na korzyść innego. To prawie tak, jakbyś otrzymał pozbawiony interfejsu audio!
Dźwięk jest tak szczegółowy i neutralny, jak to tylko możliwe w profesjonalnej pracy, a mastering i miksowanie to czysta przyjemność.
N.B. Czym są monitory studyjne i czy ich potrzebujesz?
Zasadniczo, zadaniem monitora studyjnego jest umożliwienie usłyszenia dźwięku źródłowego w jego najczystszej, najbardziej niepodbarwionej i przejrzystej formie. Co dokładnie oznaczają pojęcia niebarwny i przezroczysty? Aby zrozumieć tę koncepcję, pomyśl o dwóch głównych grupach ludzi, którzy kupują głośniki. Na 100 osób, 95 z nich nie jest muzykami (a przynajmniej nie nagrywa muzyki) - oni jej po prostu słuchają. Ta grupa ludzi kupuje głośniki konsumenckie, które sztucznie podbijają pewne częstotliwości i używają innych technik przetwarzania, aby wzmocnić brzmienie muzyki. Jest to pożądane podczas oglądania filmów, grania w gry wideo, organizowania przyjęć itp. Basy i wysokie tony są zazwyczaj wzmocnione, co zwykle odbieramy jako wzmocnienie brzmienia muzyki.
Pozostałe 5 osób nagrywa i produkuje muzykę, której słucha pozostałe 95 osób. Dlatego potrzebują profesjonalnych głośników, które mówią prawdę - co oznacza, że pasmo przenoszenia musi być równomierne, tzn. bez sztucznego wzmacniania lub obcinania jakichkolwiek częstotliwości. Idea jest taka, że jeśli uda Ci się uzyskać świetny miks na profesjonalnych monitorach studyjnych, to gdy zostanie on odtworzony na jakimkolwiek innym systemie dźwiękowym, będzie brzmiał dobrze.
To dość zabawne - kiedy kupujesz i podłączasz swoją pierwszą parę monitorów studyjnych, muzyka płynąca przez nie brzmi początkowo gorzej! To dlatego, że twoje uszy nie są przyzwyczajone do tak szczerego słuchania. Wszystkie inne głośniki z półki, głośniki samochodowe, słuchawki iPhone'a itp. w jakiś sposób "okłamały" Cię i sztucznie poprawiły brzmienie Twojej muzyki. Najfajniejsze jest to, że kiedy twoje uszy się przyzwyczają i monitory studyjne staną się normą, będziesz słyszał muzykę w zupełnie inny (i lepszy) sposób.
Zakup dobrych monitorów studyjnych jest szczególnie ważny dla tych, którzy zamierzają miksować. Podczas gdy możesz być w stanie uniknąć konieczności monitorowania lub układania podstaw muzyki za pomocą słuchawek, uzyskanie dokładnej odpowiedzi częstotliwościowej podczas miksowania jest kluczem do uzyskania dobrego miksu.
Oryginalny, pełniejszy i w języku angielskim https://equipboard.com/posts/best-studio-monitors
Najnowsze Artykuły
- Głośniki
- 6 października 2023
Recenzja Bowers & Wilkins PI5 i PI7 - dźwięk i styl
- Głośniki
- 22 września 2023
Odbiorniki Bluetooth FiiO BT3K i BTR5 - wnętrzności HiRes
- Głośniki
- 22 września 2023
Słuchawki TWS Anker SoundCore. Teraz z obsługą LDAC
Kategorie
- Kino domowe 21
- Gramofony 2
- Głośniki 220