- Kino domowe
- 19 marca 2021
Recenzja projektora BenQ HC1200 DLP 3D
Niezależnie od tego, czy prowadzisz prezentacje dla zarządu firmy, czy po prostu chcesz, aby w Twoim salonie zagościło kino, przenośne projektory mogą zapewnić wyświetlanie obrazu na dużym ekranie przy minimalnym zamieszaniu.
Za ekran może posłużyć nawet zwykła biała ściana. Wystarczy podłączyć źródło, wyłączyć światła i cieszyć się. BenQ jest mistrzem w tego typu rzeczach, o czym świadczą ich doskonałe GP20 i HT1085ST, z których oba były niedawno recenzowane tutaj w Secrets. Dziś skupiam się na nowym HC1200. W zasadzie jaśniejsza wersja HT1085ST, przynosi ostry, czysty i dokładny kolorystycznie obraz w różnych środowiskach.
Najważniejsze informacje
Projektor BenQ HC1200 sRGB DLP Wysoka czystość i jasność obrazu Wyjście ponad 60fL w najjaśniejszym trybie lampy Łatwe przenoszenie w dołączonej torbie na ramię Dokładne kolory dzięki dobrze zaprojektowanym kontrolkom kalibracji Gotowy do prezentacji z wieloma wejściami HDMI i VGA Wbudowany głośnik
Wprowadzenie
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszechświat spiskuje, aby zmienić moje poglądy na technologie projekcyjne. Przez lata stałem za LCoS z jego szerokim zakresem dynamiki i głębokimi poziomami czerni jako standardem odniesienia. Projektor Anthem LTX-500, który recenzowałem w 2009 roku nadal wisi w moim kinie i zawsze twierdziłem, że będzie musiał zostać wyrwany z moich zimnych palców.
RECENZJA PROJEKTORA BENQ 3D SPECYFIKACJA
Ale ostatnio nie miałem nic poza niedrogimi modelami DLP przychodzącymi do recenzji i muszę powiedzieć, że ich argumenty są przekonujące. Chociaż nigdy nie starałem się umieścić projektora 40 lub 50 footLambert w moim kinie, stwierdzam, że prezentują one super ostry, nasycony kolorami obraz z doskonałą dokładnością i dużą głębią; więcej niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę ich liczby kontrastu. Nawet jeśli najciemniejsze treści są bardziej szarawe niż czarne, cienie wyglądają fantastycznie i nigdy nie trzeba się wysilać, aby dostrzec subtelne szczegóły. A ruch jest gładki jak masełko dzięki doskonałemu przetwarzaniu charakterystycznemu dla chipów DLP.
Dziś sprawdzam najnowszy model BenQ - HC1200. Z sugerowaną ceną detaliczną tylko 2300$ i ceną poniżej 1000$, reprezentuje on ogromną wydajność za te pieniądze. Często powtarzałem, że za wysoką wydajność trzeba zapłacić więcej, ale to już nie jest prawdą. Ponad 60fL z 310-watowej żarówki robi wrażenie, szczególnie biorąc pod uwagę cenę. Oczywiście HC1200 ma wiele do zaoferowania. Przyjrzyjmy się temu.
Często powtarzałem, że za wysoką wydajność trzeba zapłacić więcej, ale to już nie jest prawdą. Ponad 60fL z 310-watowej żarówki robi wrażenie, szczególnie biorąc pod uwagę cenę.
Projekt
HC1200 został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o przenośności i w tym celu BenQ zapakował go w bardzo wysokiej jakości wyściełaną torbę na ramię. Z przodu znajduje się duża kieszeń na kable i inne drobiazgi. Projektor jest dobrze zabezpieczony, a torba może nawet stać na końcu dzięki nitowanym nóżkom. Przy całkowitej wadze około 9 funtów, jest to torba, którą każdy może łatwo wziąć do ręki i wyruszyć w drogę.
Sekretny Sponsor //
Jak wszystkie projektory BenQ, HC1200 wykorzystuje jednochipowy silnik DLP. Żarówka jest dość mocna przy 310 watach; wystarczająca dla zmierzonej mocy szczytowej ponad 62 stópLambertów w najjaśniejszych trybach. To czyni ją idealną do trudnych instalacji, takich jak bary lub pomieszczenia, gdzie pełna kontrola światła nie jest możliwa. W trybie ekonomicznym można zredukować moc lampy do około 40fL i wydłużyć jej żywotność do 2500 godzin. Najbardziej wydajnym trybem jest SmartEco, który jest oceniany na 3000 godzin i zapewnia najlepszy kontrast.
Soczewka jest odsunięta od obiektywu przez mały otwór wentylacyjny, który ma wewnątrz filtr zatrzymujący kurz i zapobiegający wyciekom światła. Niestety, część światła wydostaje się spod tuby obiektywu. Widać też jeden z odbiorników IR w prawym górnym rogu. Kolejny znajduje się z tyłu. Centralnie zamontowana stopka umożliwia łatwe wypoziomowanie.
To jest prawy boczny otwór wentylacyjny, który wydala gorące powietrze z wnętrza HC1200. W tym miejscu występuje również pewien przeciek światła. Kiedy projektor jest umieszczony w tak małej obudowie, jest mniej miejsca na przegrody, które zapobiegają wydostawaniu się światła na zewnątrz. Najlepszym sposobem na przeciwdziałanie temu problemowi jest uchwyt sufitowy. A jeśli dookoła projektora można zamontować jakąś skrzynkę, to jeszcze lepiej.
Elementy sterujące na górze obejmują klawiaturę do obsługi podstawowych funkcji, takich jak nawigacja po menu, wybór źródła i zasilanie. Zoom i ostrość obiektywu są zarządzane przez dwa duże pierścienie, które poruszają się z niezłą precyzją. Nie ma możliwości przesunięcia obiektywu, więc będziesz musiał umieścić HC1200 około 30 procent wysokości ekranu poniżej lub powyżej jego krawędzi. Na przykład, jeśli przekątna obrazu wynosi 100 cali, odległość rzutu wyniesie 12,75 stopy, a przesunięcie 7,4 cala. Kolejną cechą, której nie widać na zdjęciu, są drzwiczki dostępu do lampy w prawym górnym rogu. Ułatwia to wymianę żarówek, gdy projektor jest podwieszony pod sufitem.
Dzięki licznym wejściom VGA i HDMI projektor HC1200 równie dobrze sprawdzi się w kinie lub sali konferencyjnej; użytkownik ma do dyspozycji po dwa takie wejścia. Dostępne są również gniazda kompozytowe i S-Video, choć pominięto tradycyjne złącza RCA-component. Jeśli chcesz podłączyć źródło sygnału trójprzewodowego, użyj adaptera VGA breakout. Aby doprowadzić dźwięk do samotnego 5-watowego głośnika, można użyć kabli RCA lub mini-słuchawek. Dostępne jest również wyjście audio, które przekazuje sygnał z portów HDMI do zewnętrznego systemu audio. Sterowanie odbywa się za pomocą 12-woltowego wyjścia wyzwalającego oraz portu RS-232. Można również podłączyć projektor do sieci za pomocą złącza LAN. Pilot zdalnego sterowania dobrze sprawdza się w sterowaniu HC1200 dzięki silnemu emiterowi podczerwieni, który z łatwością odbija polecenia od ekranu. Masz nawet wskaźnik laserowy, który jest świetny do prezentacji. Co nie masz jest podświetlenie, które brakowało mi. Ponieważ nie ma zbyt wielu przycisków, nie zajęło mi dużo czasu, aby obsługiwać różdżkę za pomocą dotyku. Na górze znajdują się dyskretne przyciski dla wejść (HDMI przełącza między dwoma portami). Dalej mamy nawigację po menu, nadmiarowy selektor źródeł oraz przycisk wygaszania. Na środku znajduje się przycisk wskaźnika laserowego, a na dole klawiatura numeryczna z szybkim dostępem do trybów żarówki.
Jeśli te wyglądają strasznie dużo jak okulary, które otrzymałem z HT1085ST, to dlatego, że są. Użyłem tej samej pary do testowania obu projektorów. Działają one za pośrednictwem DLP-Link, który jest najprostszym i najbardziej niezawodnym sposobem synchronizacji 3D z projektorem. Po podłączeniu, uruchamiają się za każdym razem i nie wymagają linii wzroku do projektora. Informacja o synchronizacji jest osadzona w obrazie, oczywiście w sposób niewidoczny. Okulary można ładować przez port USB, a do ich włączania służy przełącznik. Po powrocie do oglądania 2D wyłączają się automatycznie. Dzięki niewielkiej wadze i miękkim gumowym elementom bocznym, okulary są wygodne przez kilka godzin.
Konfiguracja
Aby zainstalować HC1200 ustawiłem go na małym stoliku przed moim miejscem do siedzenia na odpowiedniej wysokości, aby wyśrodkować obraz na ekranie. Jak zawsze unikam używania korekcji geometrii obrazu, ponieważ zmniejsza ona rozdzielczość. Do wszystkich testów i oglądania wykonane zostało pojedyncze połączenie do portu HDMI.
BenQ reklamuje ten projektor jako zgodny z sRGB i dostarcza go w tym trybie obrazu. Dostępne są cztery dodatkowe tryby oraz dwie pamięci użytkownika. Wszystkie są w pełni regulowane lub można wykorzystać gniazda użytkownika, jeśli nie chcemy zmieniać ustawień fabrycznych. Stwierdziłem, że tryb Cinema jest identyczny z sRGB, więc tam przeprowadziłem kalibrację.
Sponsor Secrets //
HC1200 posiada niemal pełny zestaw regulacji obrazu, w tym dwupunktową skalę szarości i system zarządzania kolorami. Jedyne czego brakuje, to regulacja gamma. Nie ma też żadnych ustawień wstępnych ani edytora krzywych. Na szczęście, po kalibracji udało mi się uzyskać przyzwoite śledzenie przy wartości 2.2. Nie ma możliwości ustawienia krzywej gamma BT.1886, więc przeprowadziłem testy z użyciem funkcji 2.2 power.
Sprawdzając resztę systemu menu można znaleźć wszystkie podstawowe narzędzia potrzebne do ustawienia obrazu i proporcji. Nie ma wsparcia dla obiektywów anamorficznych. Jedną z opcji, która przykuła moją uwagę jest Brilliant Color. Według informacji podawanych przez BenQ ma ona tworzyć jaśniejsze i bardziej żywe kolory. W praktyce jednak okazało się, że jest wręcz przeciwnie. Lepiej pozostawić tę opcję wyłączoną, a w sekcji benchmarków pokażę dlaczego.
Jedyną inną ważną opcją, która wymaga uwagi jest tryb lampy, który znajduje się w Ustawieniach systemu: Menu Zaawansowane. Do wyboru mamy trzy ustawienia - Normal, Economic i SmartEco. Normalne i SmartEco zapewniają moc ponad 60fL, co jest naprawdę jasne. Tryb ekonomiczny obniża ją do około 40fL, ale wtedy rezygnujemy z dynamicznego kontrastu, który jest uzyskiwany dzięki ściemnianiu żarówki, a nie automatycznej przysłonie. Po kalibracji w trybie ekonomicznym, przełączyłem się na SmartEco do oglądania. Nie zauważyłem żadnego migotania podczas oglądania treści, a dodatkowa jasność nie była męcząca. Warto to zrobić dla zwiększonego kontrastu. Ostatecznie wolałbym ręczną przysłonę, która jest najlepszym sposobem kontroli zarówno mocy wyjściowej, jak i ogólnego kontrastu. Przy tak dużej ilości dostępnego światła byłbym w stanie zamknąć ją do około 20fL i zwiększyć zakres dynamiki.
W użyciu
Jedną z rzeczy, o których nie wspominałem w poprzednich recenzjach DLP jest doskonały kontrast wewnątrz obrazu. Trudno to pokazać w testach porównawczych, ale łatwo to dostrzec podczas oglądania rzeczywistych treści. Nawet jeśli większość DLP, które ostatnio mierzyłem ma natywny kontrast około 1000:1, ich dokładna gamma i doskonały kontrast ANSI oznaczają, że obraz będzie miał dużo więcej głębi niż sugerują liczby. Główną ofiarą przy wyborze DLP zamiast LCoS czy LCD jest poziom czerni.
Prometeusz Mając to na uwadze, wybrałem kilka tytułów, które miały przetestować zdolność HC1200 do oddawania czerni i szczegółów cieni; zaczynając od Prometeusza. Ten film jest mroczny niemal od początku do końca. W jaskiniach i na statku kosmitów jest wiele ciekawych dla oka elementów, ale na projektorze takim jak mój referencyjny Anthem LTX-500, ciężko jest to wszystko dostrzec. Z dodatkową mocą światła oferowaną przez BenQ, nie miałem problemów z dostrzeżeniem każdego zakamarka. Najciemniejsze sceny nie były czarne, ale nadal cieszyłem się głębokim kontrastem obrazu. Nasycenie kolorów i ostrość również były bez zarzutu.
Raport Mniejszości Raport Mniejszości nakłada na obraz delikatną fakturę ziarna, która może czasem rozpraszać na niektórych ekranach. Doskonałe odwzorowanie szczegółów przez HC1200 pokazało całe ziarno, ale nigdy nie zdominowało ono obrazu. W niektórych scenach celowo zdmuchiwane są podświetlenia, ale nie było tu ani odrobiny szorstkości, mimo że oglądałem obraz przy szczytowej jasności ponad 45fL! W tym momencie byłem zdecydowany na pozostawienie żarówki w trybie SmartEco, ponieważ oferuje on lepszy kontrast i poziom czerni. Nie zauważyłem żadnych zmian jasności podczas zmian scen. Oczywiście BenQ wykonał dobrą robotę naśladując szybką reakcję przysłony.
Captain America The Winter Soldier Captain America The Winter Soldier posiada materiał na każdym poziomie kontrastu i jasności. Najciemniejsze sceny wyglądały fantastycznie, ale na poziomach tuż powyżej najczarniejszego, obraz wyglądał trochę płasko. Bliskie czerni odcienie były na tyle szare, że momentami zmniejszały percepcję głębi. Najlepszym tego przykładem były sceny walki na statku we wczesnej fazie filmu. Czarne kombinezony Kapitana Ameryki i agentów SHIELD wyglądały szaro i powłóczysto, pomimo wysokiego poziomu szczegółów. To był jedyny słaby punkt HC1200 jaki zaobserwowałem.
Baraka Na koniec obejrzałem Barakę, jeden z najczystszych przykładów filmowego rzemiosła jakie znam. Transfer jest referencyjnej jakości, a ten projektor wyniósł go na hipnotyzujący poziom. Kolory były idealne, a kontrast w każdej scenie wyglądał fantastycznie. Ruch kamery jest używany oszczędnie, więc rozdzielczość jest zawsze na najwyższym poziomie. To właśnie tutaj dobra optyka i jednochipowy DLP mogą naprawdę zabłysnąć. Przyznaję, że materiał taki jak ten może sprawić, że każdy projektor będzie wyglądał dobrze, ale na HC1200 wyglądało to świetnie; zdecydowanie powyżej przeciętnej.
Filmy 3D
Avatar Większość projektorów, niezależnie od ich mocy wyjściowej w 2D, mierzy pomiędzy cztery a sześć stóp Lambertów w trybach 3D. Dzięki 310-watowej żarówce, HC1200 zwiększa moc wyjściową do ponad ośmiu, co stanowi widoczną różnicę dla widza. Kiedy dostaję tak jasny projektor 3D, nie mogę się powstrzymać od obejrzenia Avatara. Może nie jest to najlepszy film jaki kiedykolwiek powstał, ale z pewnością jest to najlepsze 3D jakie kiedykolwiek widziałem. A tutaj wyglądało to fantastycznie. Kolory były bogate i nasycone, z dużą głębią efektu 3D i mnóstwem ostrych detali. Widziałem już jasne 3D na projektorach LCD, ale dodatkowa przejrzystość DLP sprawia, że jest to moja ulubiona technologia do tego rodzaju oglądania.
Hobbit, Nieoczekiwana podróż Hobbit, Nieoczekiwana podróż to kolejny przykład dobrze wykonanego 3D, ale stanowi on większe wyzwanie dla wyświetlaczy ze względu na dużą ilość ciemnych scen. Po odjęciu 86% strumienia światła, poziomy czerni są świetne, ale szczegóły cieni mogą być czasem trudne do dostrzeżenia. Dodatkowa jasność HC1200 z pewnością pomogła w tym przypadku. Czernie nadal były bardzo głębokie, ale byłem w stanie dostrzec wszystko bez wysiłku. Wydajność świetlna jest wciąż piętą achillesową 3D, ale ten BenQ jest o klasę wyżej.
Na ławce
Wszystkie odczyty skali szarości, gamma i chroma zostały wykonane z obiektywu projektora przy użyciu X-Rite i1Pro z przystawką dyfuzora. Testy kontrastu wykonywane są za pomocą tri-stymulometru Spectracal C6 umieszczonego na osi obiektywu i mierzącego z ekranu w odległości rzutu 12 stóp. Metoda ta zapewnia dokładny obraz wydajności kontrastu w typowym środowisku oglądania.
Materiał, z którego wykonano ekran to Carada Brilliant White o wzmocnieniu 1,3. Pomiary 3D są wykonywane przy użyciu okularów umieszczonych nad głowicą czujnika miernika. Wzorce pochodzą z generatora sygnałowego Accupel DVG-5000, a cała procedura kontrolowana jest przez CalMAN-a w wersji 5. Standardy kolorów to Rec.709 z punktem bieli 6500 Kelwinów. Gamma jest porównywana ze specyfikacją BT.1886 lub w razie potrzeby z funkcją 2.2 power.
Skala szarości i wydajność gamma
BenQ reklamuje tryb obrazu sRGB jako bardzo dokładny. Jak się okazuje, mierzy on dobrze i jest identyczny z trybem Kino, który pokażę poniżej.
Jest to przyzwoity wynik, choć testowany przeze mnie ostatnio model HT1085ST firmy BenQ mierzy lepiej przed kalibracją. Śledzenie skali szarości przebiega nieco niebiesko-zielono, ale najmniejsze błędy widać tylko w najjaśniejszych stopniach sygnału. Główną rzeczą, która wymaga poprawek jest gamma. Na poziomie 10 procent widać spadek, który wraz ze wzrostem jasności przesuwa się do linii 2,2. Można by pomyśleć, że nie ma nadziei bez żadnych ustawień gammy lub edytora, ale wszystko co musiałem zrobić to obniżyć jasność, aby rozwiązać problem. Utknęliście jednak na 2,2 funkcji zasilania. Nie ma możliwości wybrania BT.1886.
To jest poziom wydajności, którego oczekuję od projektorów BenQ. Śledzenie odcieni szarości jest, w zasadzie, doskonałe przy średniej DeltaE wynoszącej tylko .82. Gamma poprawiła się z przeciętnej wartości 2,0 do 2,17. Trudno o coś lepszego. Jak zobaczycie w testach kolorów, niewielkie zmiany w regulacjach RGB i jasności przyniosły duży wzrost dokładności kolorów.
Gamut kolorów i dokładność luminancji
Ten wykres jest przykładem na to, dlaczego mierzymy 30 punktów nasycenia kolorów, a nie tylko sześć, jak w wielu innych publikacjach. Jeśli spojrzysz tylko na zewnętrzne cele, HC1200 wydaje się radzić sobie bardzo dobrze. W rzeczywistości, na niższych poziomach występują pewne problemy, szczególnie w czerwonej części pierwszoplanowej. Pomiar dla 80 procent jest bliższy poziomowi 60 procent, co oznacza, że czerwień jest generalnie niedosycona aż do momentu osiągnięcia szczytu. Podobnie jest z kolorem niebieskim, choć w mniejszym stopniu. Tak jest przy włączonym Brilliant Color. Zobaczmy teraz, co się stanie, gdy go wyłączę.
Punkty nasycenia kolorów nie zmieniły się zbytnio, ale spójrzmy na wykres luminancji. Wszystkie kolory są teraz nieco jaśniejsze, co sugeruje, że kontrola Brilliant Color działa w odwrotnym kierunku. Dla oka jest to subtelna zmiana. Rozwiązanie problemu zbyt słabo nasyconych czerwieni i błękitów leży zarówno w CMS jak i w kontroli jasności. Proszę spojrzeć na końcowy wykres.
Po dostrojeniu skali szarości, prawidłowym ustawieniu regulacji jasności i wyregulowaniu luminancji w CMS, uzyskane kolory należą do najlepszych jakie mierzyłem w projektorach za wszelką cenę. Średni błąd wynosi teraz tylko 1,44 DeltaE. Pamiętajmy, że jest to średnia z 30 pomiarów.
Kontrast - wydajność
Podobnie jak Optoma HD161X, którego ostatnio recenzowałem, HC1200 wykorzystuje modulację lampy zamiast dynamicznej przysłony do zwiększenia kontrastu. Aby ją włączyć, należy użyć trybu lampy SmartEco.
W trybie ekonomicznym zmierzyłem szczytowy poziom bieli 46.3151fL i poziom czerni 0.0502fL dla współczynnika kontrastu 922.8:1.
Jeśli potrzebujesz maksymalnej jasności, HC1200 ma ją w trybie lampy Normal. Zmierzyłem tam szczytową wartość bieli 62.1810fl i poziom czerni .0673fL dla współczynnika kontrastu 923.4:1. Jest to bardzo spójna wydajność.
Aby zwiększyć kontrast, ustaw lampę na tryb SmartEco. Szczytowa wartość bieli wynosi 62,3172fL, a poziom czerni .031fL, co daje współczynnik kontrastu 2009,7:1. Jeśli to zrobisz, zobaczysz nieco mniej dokładne śledzenie gamma, jak pokazano na poniższym wykresie.
Jest to jednak wynik lepszy od tego, który widziałem w większości projektorów wyposażonych w automatyczną przysłonę. Ogólna zmiana jest subtelna, ale wzrost kontrastu jest moim zdaniem tego wart.
Wydajność 3D
W trybie obrazu 3D, z żarówką ustawioną w pozycji Normal, zmierzyłem szczytową wartość bieli 8,7052fl i poziom czerni 0,009fl dla współczynnika kontrastu 967,2:1. Oznacza to prawie 86-procentowy spadek mocy wyjściowej, ale ponieważ HC1200 zaczyna od wysokiego poziomu mocy wyjściowej, 3D wygląda całkiem jasno w porównaniu z wieloma innymi projektorami.
Wzorzec przesłuchów Accupel wykazał jedynie 0,29 procent, co jest wartością znacznie poniżej widocznego progu. Wszelkie widoczne artefakty smużenia będą wynikiem zawartości obrazu, a nie przetwarzania 3D przez HC1200.
Przetwarzanie wideo.
W przypadku sygnałów RGB HC1200 pokazywał wszystkie stopnie poniżej czerni i powyżej bieli. W przypadku sygnału komponentowego występowało jednak poważne przycięcie poniżej czerni. Test 4:4:4 nie wykazał żadnych informacji poniżej poziomu 25. Powinieneś być w stanie zobaczyć przynajmniej stopnie do 16.
Podobnie jak zdecydowana większość wyświetlaczy, projektor nie poradził sobie z testem 2:2, ale świetnie poradził sobie z usunięciem przeplotu w filmie 3:2. W obrazie jaggies zaobserwowałem bliki linii i dzwonienie spowodowane nadmiernym antyaliasingiem. Mój wniosek jest taki, że powinieneś pozwolić komponentom źródłowym na zajęcie się całą obróbką wideo z HC1200.
Wnioski
PROJEKTOR BENQ HC1200 DLP 3D zapewnia najwyższej klasy super ostry obraz.
Lubi Niezwykle dokładny po kalibracji Ogromny strumień światła Doskonała optyka zapewnia super ostry obraz Przyzwoity kontrast Jasny 3D Zawiera torbę do przenoszenia Fantastyczna wartość Chciałby zobaczyć Wymaga kalibracji dla najlepszych wyników Brak przecieku światła przysłony Brak podświetlenia na pilocie
Oczywiście za 1300 dolarów nie można mieć wszystkiego w przednim projektorze, ale nowy HC1200 firmy BenQ zapewnia całkiem sporo. Zaczynając od jasnego obrazu i doskonałej optyki; nawet bez kalibracji wygląda całkiem nieźle. Po spędzeniu czasu z pełnym zestawem kontroli obrazu, otrzymany obraz może pochwalić się referencyjną dokładnością. Jedyne czego mi brakowało to regulacja gamma. Przynajmniej jedna dostępna gamma dobrze radzi sobie ze standardem 2.2, ale nadszedł czas, by wszystkie wyświetlacze uwzględniały także standard BT.1886. Większość treści jest obecnie wyświetlana w ten sposób i nawet jeśli różnica jest niewielka, nie ma powodu, by pomijać obsługę tego standardu.
Prawdziwą gwiazdą jest tutaj przenośność i elastyczność HC1200. BenQ dołącza nawet doskonałą torbę do jego przenoszenia. Jeśli chcesz przygotować prezentację dla zarządu, po prostu podłącz laptopa do jednego z portów HDMI lub VGA, a następnie użyj laserowego wskaźnika na pilocie, aby, no cóż, przedstawić swój punkt widzenia. Użytkownicy poszukujący wrażeń filmowych na dużym ekranie mogą postawić pilota na stoliku do kawy, wycelować go w przenośny ekran lub białą ścianę i gotowe. Podłącz odtwarzacz Blu-ray lub komputer, a dźwięk popłynie z wbudowanego głośnika.
Kiedy zaczynałem recenzować projektory, wszystkie lepsze modele były duże i nieporęczne i wymagały całkowicie ciemnego pomieszczenia, aby prezentować się jak najlepiej. Termin "projektor do kina domowego" oznaczał "projektor o niskiej mocy". Teraz wydajność tych produktów została zrównana lub przewyższona przez maleńkie, lekkie urządzenia, które emitują tony światła i oferują doskonałą dokładność kolorów, a wszystko to za jedną dziesiątą ceny. Nie jestem jeszcze gotowy wystawić mojego Anthema LTX-500 na sprzedaż, ale po zapoznaniu się z kilkoma doskonałymi projektorami DLP, w tym HC1200, nie mogę powiedzieć, że nigdy się nie zamienię.
Jeśli musisz mieć najgłębszą czerń, to DLP jeszcze nie jest. Ale jeśli dokładność i jasność są dla Ciebie ważniejsze, HC1200 zapewnia to z nawiązką. Byłem pod wrażeniem innych projektorów DLP BenQ i ten nie jest wyjątkiem; gorąco polecam.
Najnowsze Artykuły
- Głośniki
- 6 października 2023
Recenzja Bowers & Wilkins PI5 i PI7 - dźwięk i styl
- Głośniki
- 22 września 2023
Odbiorniki Bluetooth FiiO BT3K i BTR5 - wnętrzności HiRes
- Głośniki
- 22 września 2023
Słuchawki TWS Anker SoundCore. Teraz z obsługą LDAC
Kategorie
- Kino domowe 21
- Gramofony 2
- Głośniki 220